Närsorterat
– fastighetsnära förpackningsinsamling
Vanliga frågor
Inom en månad från det att vi har fått ditt kontonummer ska du ha pengarna på ditt konto.
När det är en faktura som avser hela året delar du årsbeloppet med 365 och tar det sedan gånger det antal dagar som fakturan avser. Om det gäller ett sommarabonnemang multiplicerar du det med sommarperiodens dagar. Instruktion för hur du läser fakturan.
Ditt kundnummer står på fakturan längst upp till höger.
Skicka in en kopia på betalningen (ett kontoutdrag) från din bank så utreder vi vad som har blivit fel: kundservice@vafabmiljo.se eller VafabMiljö Kommunalförbund, Box 140, 721 05 Västerås.
Inom en månad från det att vi har fått ditt kontonummer ska du ha pengarna på ditt konto.
Om du inte har någon skuld till oss, kontakta oss med ett kontonummer så återbetalar vi dig. Det tar en månad från att vi har fått kontonumret. Är du skyldig oss pengar, betala in mellanskillnaden och ange OCR-numret på den fakturan som är obetald.
Kontakta oss på kundservice@vafabmiljo.se
Matavfallspåsar/-säckar i olika storlekar går bra att beställa genom att kontakta oss.
I den fasta avgiften ingår kostnader för administration såsom kundservice och fakturering, information, planering, investeringar på återbruk och avfallsanläggningar, samt sluttäckning av de deponier som inte längre används. För hushåll ingår dessutom återbruken. I den rörliga avgiften ingår hämtning och behandling av ditt avfall baserat på det abonnemang du har valt. Den kan du påverka genom storlek på kärl och hämtningsintervall.