Hur skulle du beskriva ditt jobb för någon som inte är insatt?
På kundservice tar jag och mina kollegor emot alla som önskar komma i kontakt med oss via chatt, telefon eller mejl. Jag hjälper bland annat kunder med allt från abonnemangsval, flyttanmälan och sophämtning. I samband med mitt dagliga arbete försöker jag och mina kollegor även utveckla vår service så att vi blir en så bra resurs som möjligt.
Vad arbetade du med innan du kom till Vafabmiljö?
Närmast kommer jag från ett arbete där jag var administratör och säljare åt ett företag som säljer solskydd. Jag har även tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, men har också arbetat som butikschef.
Varför sökte du jobb hos Vafabmiljö?
När jag såg att Vafabmiljö sökte personal till deras kundservice kände jag direkt att det var något för mig. Med min erfarenhet av administration och service kände jag att det fanns mycket jag kunde bidra med.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Det jag uppskattar mest med mitt jobb är variationen och att jag får bemöta kunder, ge service och bidra till effektivisering av vårt arbete. Att få tillhöra en härlig arbetsgrupp och arbeta nära kollegor är också ett stort plus. Dessutom är det spännande att följa med på den förändringsresa som kundservice just nu befinner sig i.
Vilken kompetens eller personlig egenskap tycker du är viktigast för att vara bra på ditt jobb?
Att känna sig trygg i datorarbete, att man är en lagspelare och att man tycker om att ge service. Det är även en stor fördel om man är strukturerad, lösningsorienterad och har ett positivt tankesätt.
På vilket sätt bidrar du till ett hållbart samhälle?
Genom att sortera mina sopor, köpa och sälja kläder på köp/sälj-sidor och sprida det jag lärt mig på jobbet vidare.
Hur ser du på dina utvecklingsmöjligheter här på Vafabmiljö?
Jag ser goda utvecklingsmöjligheter inför framtiden. Vafabmiljö är en stor organisation!