lite tjej med en stor säck med pantburkar på väg till pantamera express maskinen

Utbetalning till bankkonto när du pantar i Pantamera Express

Pantamera kommer nu med det glädjande beskedet att du som pantar i en Pantamera Express kan få din pantpengar överförda till ditt bankkonto.

Det här gäller i Pantamera Express på dessa Återbruk:

  • Återbruket Ängsgärdet i Västerås – från och med 4 februari
  • Återbruket Bäckby i Västerås – från och med 16 februari
  • Återbruket i Enköping – från och med 23 februari

Så här går det till

PayPal kommer bytas ut mot banköverföring via en app som heter ”MinPant”. Appen hämtar du via Google Play eller App Store. Mobilt BankID krävs. I appen skapar du en profil genom att välja bank och kontonummer.
Du väljer ”Överföring till konto på skärmen” och bekräftar sedan genom att trycka på ”Skriv ut QR-kod för banköverföring”. Via appen skannar du QR-koden på kvittot och följer sedan instruktionen i appen. Dagen efter har du pantpengarna på kontot. Enkelt och smidigt.

Du kommer även fortsättningsvis att kunna välja att donera sin pant eller ta ut ett Clear On-kvitto att handla livsmedel för.

Så småningom kommer denna möjlighet även att finnas på våra andra Pantamera Express på Återbruket Bäckby i Västerås, samt i Enköping och Köping.

Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta kundtjänst på Returpack/Pantamera, kundtjanst@returpack.se eller ringa 011-19 19 80.

Välkommen att panta!