Här hittar du som bor i Västerås kommun blanketter att fylla i eller ladda ner. Från den första januari gäller nya avfallsföreskrifter i Västerås kommun, därför har vi också nya blanketter. Här nedan hittar du nya uppdaterade blanketter. Blanketter som laddats hem eller beställts innan årsskiftet är inte längre giltiga och kommer inte att kunna behandlas av kundservice.
Nu finns även möjlighet att fylla i flera blanketter digitalt direkt på webben, välj gärna det digitala alternativet då det sparar både tid och miljö.
Har du ingen möjlighet att skriva ut dem, kontakta Kundservice så skickar vi dig blanketter.
Kontaktuppgifter till Kundservice hittar du här.
Policy för behandling av personuppgifter hittar du här
Digitala blanketter
Abonnemangsvalsblankett för småhus och fritidsbostad
Abonnemangsvalsblankett för verksamheter och flerbostadshus
Ansökan om förlängt hämtningsintervall för restavfall
Anmälan om hemkompostering
Anmälan om hemkompostering är avgiftsfri under 2022.
Ansökan om uppehåll i hämtning
Blanketter för utskrift
Abonnemangsvalsblankett för småhus och fritidsbostad
Abonnemangsvalsblankett för verksamheter och flerbostadshus
Ansökan om förlängt hämtningsintervall
Anmälan om hemkompostering
Anmälan om hemkompostering är avgiftsfri under 2022.
Ansökan om uppehåll i hämtning – småhus
Ansökan om uppehåll i hämtning – verksamhet och flerbostadshus
Ansökan om uppehåll i hämtning med anledning av covid-19
Anmälan om fettavskiljare och fettåtervinning
Ansökan om förlängt hämtningsintervall för slam sker via Västerås Stad, blankett hittar du via den här länken. Blanketten finns långt ner på sidan.