Faktura – Hallstahammar

För dig som bor i Hallstahammar kommer ingen förändring ske i sophämtningen men fakturan kommer i fortsättningen att komma från VafabMiljö.

Faktureringen för åretruntboende sker fyra gånger per år. Den första fakturan avser perioden 1 april 2016 till och med 31 augusti 2016 (5 månader). Avgiften är densamma, ingen taxehöjning har skett.
Sommarstugeägare faktureras två gånger per sommarperiod.

Om du delar kärl med din granne så är texten annorlunda på den nya fakturan från VafabMiljö men avgiften är densamma. Exempel på fakturatext för 2 hushåll som delar abonnemang:
Tömning kärl 140 l, matavfall var  14:e dag, 2 hh (2 hh betyder att 2 hushåll delar abonnemang).

Mer information hittar du i breven nedan som har gått ut till hushåll, företag och fastighetsägare i Hallstahammar

Informationsbrev för boende i villa eller sommarhus i Hallstahammar

Informationsbrev för företag i Hallstahammar

Informationsbrev för fastighetsägare till flerfamiljshus i Hallstahammar

 

Om du vill kan du betala din faktura via autogiro eller e-faktura. Läs mer om du olika alternativen via länkarna nedan.

Autogiro

E-faktura

Om du har frågor eller funderingar kan du även kontakta vår kundservice på telefon 020-120 22 20 eller e-post kundservice@vafabmiljo.se